Aktuelt

Er der nogen der har beretning og fotos fra interessante begivenheder? Send endelig videre til redaktionen! Hvad med en beretning fra din bukkejagt?

Denne hjemmeside bliver kun levende, hvis i sender jeres bidrag, så kom bare med det. 😀

Riffelindskydning.

Lørdag den 7. maj fra kl. 9.00 til 14.00 afholdes riffelindskydning på banen i Faddersbøl (Egebaksandevej).

Der vil som sædvanlig være uddannede instruktører tilstede.

Kl. 14.00 trækkes der lod om jagtdage på vores revir til sommerens bukkejagt. De, der møder op og indskyder deres riffel, kommer i første række til lodtrækningen.

Der kan købes øl, vand og pølser.

Mød op og få indskudt din riffel, - det fortjener vildtet!

Bukkepral.

Lørdag den 16. maj afholdes der bukkepral ved foreningens klubhus, Harring Hedevej 3, 7752 Snedsted.

Fra kl. 9.00 er der kaffe og rundstykker, og der vil være mulighed for middagsmad. Vi slutter kl. 14.00.

Medlemmer af foreningen er selvfølgelig velkomne uanset om man har skudt en buk eller ej.

Mårhunde.

Mårhunde bliver der desværre flere og flere af i vores lokalområde. Der er skudt og fanget flere mårhunde både i Thy og på Mors. Så hold øje derude på jagten, og check evt. dine rævegrave, hvor mårhunde ofte holder til.

Hvis du ser en mårhund, eller har mistanke om at du har en mårhund på dit terræn, så ANMELD DET! Det kan du gøre på Naturstyrelsens hotline på tlf. 88887500, eller du kan kontakte vores lokale mårhunde reguleringsjæger Henrik Pedersen på tlf. 30563557, mail: henrikpels@gmail.com  Henrik vil også gerne være behjælpelig med at lave en baitplads (foderplads) til mårhunde, og har tilmed kamera der kan opsættes i den forbindelse.

Alternativt er du velkommen til at kontakte et medlem fra bestyrelsen, som så vil tage sagen videre.

Vores opfordring her fra Midtthy Jagtforening skal være: Hold godt øje derude, og glem ikke at melde ind hvis du ser mårhund eller tegn på det. For at give reguleringsjægerne de bedste betingelser, er det vigtigt at de får besked med det samme, og ikke først flere dage efter mårhunden er set.

Din buk! Er gåsen hjemme?

Kan det passe at du ikke har sendt din beretning fra bukkejagten ind til hjemmesiden? Har du skudt en buk eller har du oplevet en smuk morgen? Fortæl os om det her på siden! Eller hvordan gik gåsejagten? Det vil vi meget gerne høre noget om.

Send bidrag til wp@mail.dk

Projektor.

Foreningen ejer en projektor/fremviser med tilhørende højttaler og lærred. Udstyret kan lejes for kr. 400,- pr. døgn. Henvendelse til bestyrelsen.