Aktuelt

Er der nogen der har beretning og fotos fra interessante begivenheder? Send endelig videre til redaktionen! Hvad med en beretning fra din bukkejagt?

Denne hjemmeside bliver mere levende, når follk sender bidrag, så kom bare med det. 🙂

Lodtrækning til bukkejagt på foreningens revir er foretaget, check siden "Lodtrækning".

OBS: Grundet situationen med Covid-19 er der følgende ændringer:

Aflysning af riffelindskydning den 2. maj.

(Vær opmærksom på at din jagtforsikring via jagttegnet ikke gælder ved indskydning uden for de autoriserede skydebaner.)

Hundetræning er udsat indtil videre.

Bukkepral den 16. maj er aflyst.

Vild mad den 29. maj er aflyst.

Mårhunde.

Mårhunde bliver der desværre flere og flere af i vores lokalområde. Der er skudt og fanget flere mårhunde både i Thy og på Mors. Så hold øje derude på jagten, og check evt. dine rævegrave, hvor mårhunde ofte holder til.

Hvis du ser en mårhund, eller har mistanke om at du har en mårhund på dit terræn, så ANMELD DET! Det kan du gøre på Naturstyrelsens hotline på tlf. 88887500, eller du kan kontakte vores lokale mårhunde reguleringsjæger Henrik Pedersen på tlf. 30563557, mail: henrikpels@gmail.com  Henrik vil også gerne være behjælpelig med at lave en baitplads (foderplads) til mårhunde, og har tilmed kamera der kan opsættes i den forbindelse.

Alternativt er du velkommen til at kontakte et medlem fra bestyrelsen, som så vil tage sagen videre.

Vores opfordring her fra Midtthy Jagtforening skal være: Hold godt øje derude, og glem ikke at melde ind hvis du ser mårhund eller tegn på det. For at give reguleringsjægerne de bedste betingelser, er det vigtigt at de får besked med det samme, og ikke først flere dage efter mårhunden er set.

Din buk! Er gåsen hjemme?

Kan det passe at du ikke har sendt din beretning fra bukkejagten ind til hjemmesiden? Har du skudt en buk eller har du oplevet en smuk morgen? Fortæl os om det her på siden! Eller hvordan gik gåsejagten? Det vil vi meget gerne høre noget om.

Send bidrag til wp@mail.dk

Projektor.

Foreningen ejer en projektor/fremviser med tilhørende højttaler og lærred. Udstyret kan lejes for kr. 400,- pr. døgn. Henvendelse til bestyrelsen.